Isla del Sol en La Paz

14 december 2009 - La Paz, Bolivia

Onze eerste bestemming in Bolivië was Copacabana, niet het exotische Copa-Copacabana van het liedje (dat ligt in Brazilië), maar wel het back to basic dorpje aan het Titicaca meer. Voor 2 euro per persoon per nacht vonden we een bed en dak boven ons hoofd, tel daar het ontbijt van 1 euro bij op en je begrijpt al dat we hier in Bolivië ons dagbudget kunnen aanpassen in vergelijking met Peru.

Een uitstap naar Isla del Sol is waarom we in Copacabana gestrand zijn. Het eiland van de zon is zovele jaren terug de geboorteplaats van de Inca dynastie geweest. Nu konden we er vooral genieten van indrukwekkende zichten, blauwe wateren en vooral veel zon. De drie uur durende wandeling van de noordelijke kant naar de zuidelijke legden we al puffend en zwetend af. De hoogte van soms zelfs 4032m konden we moeilijk negeren.

Vanuit Copacabana namen we de bus naar La Paz, de regeringshoofdstad van Bolivië (terwijl in Sucre de rechterlijke macht zijn hoofdplaats heeft). Een grote, drukke, verkeersrijke stad met veel handel en wandel in de straten. Er is zelfs een officiële 'zwarte' markt waar je huishoudtoestellen, kledij, schoenen en groenten en fruit kunt kopen. Op de heksenmarkt worden dan weer lama foetussen, kruiden en amuletten te koop aangeboden. Van de textiel stalletjes vinden we er dertien in een dozijn.

Oh, en wat we nog willen vermelden, is onze culinaire uitspatting van vorige vrijdag in Copacabana: je eet het met twee stokjes en een sausje...

1. Lotje en Arne:
    14 december 2009
    Jullie culinaire uitspatting: FONDUE !? Normaal eet je dat wel met een stokje, maar ja, je had honger zeker?
    Vele bevroren groetjes,
    Lot en Arne
  2. tante paula:
    15 december 2009
    Prachtige foto's, blauwe luchten en een kleurrijk trouwfeest !Ideëen voor jullie?
    Wij hebben ook blauwe lucht, maar ijskoud: - 5° !
    Hartelijke ijsgroeten van
    Tante Paula
  3. Nonkel Marcel en tante Gerda:
    17 december 2009
    Ik ben blij iets meer te vernemen over het land waar we al 15 jaar lang een foster parents plan-kind hebben aangenomen.
    Nu al het derde.
    Nonkel Marcel (in de rouw bij het overlijden broer Julien, priester.)
  4. Lisa Van Eerdenbrugh:
    17 december 2009
    Waw, zo ferm weeral!
    Hier is't aan't sneeuwen en natuurlijk geeft dat weer verkeerschaos...
    't Is meer dan 500 km file en ik hoor dat collega's van mij meer dan een uur hebben gedaan om van de parking te raken.

Geniet maar van de warmte en die geweldige reis! 't Blijft geweldig jullie te kunnen volgen via de blog!

Groetjes,
    Lisa