Sucre, voor een zoet nieuw jaar

1 januari 2010 - Sucre, Bolivia

Aan allen een gelukkig nieuwjaar gewenst, vol liefde, geluk en vriendschap!

Wij hadden het genoegen hier in Sucre het oude jaar uit te zwaaien. Dat deden we in een Nederlands café (wie anders weet in een handomdraai te gekke feestjes te organiseren) met een eerste toast op nieuwjaar Belgische tijd, en nogmaals 5 uur later. Dat de champagne een zoete kleverige sidra 'Del Valle' was, moesten we er dan maar bijnemen. Tussendoor enkele fajita's om de honger te stillen. Dat we nog nooit eerder in Café Amsterdam waren geweest, en ook niemand van de andere gasten kenden, maakte er toch een vreemd feestje van. Al zorgden de gelijk gestemde gemoederen van een Duits koppel, een zotte Australiër, een Amerikaanse, Duitse en uitzonderlijk geklede Bolivianen voor een leuke sfeer.

Een ander feest eerder deze week was de aankomst van tram3 bij Oli. Dit hielden we zelf in handen door een lekkere pasta-scampi te koken, vergezeld van een Chileense 'vino espumoso', waarna we heerlijk van het zonnetje konden genieten op ons dakterras.

Nog meer in Sucre hebben we van de uitzichten, pleintjes en rustige momenten genoten. Dit voelde echt aan als een weekje vakantie!
Afwisseling vonden we dan weer in een museum over de onafhankelijkheid van Sucre/Bolivië (in 1809 als eerste in Zuid-Amerika) en de film 'The Devil's miner' (over kinderarbeid in de mijnen van Potosí waar we straks heen gaan).

1. Karen:
    2 januari 2010
    Gelukkig nieuwjaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Wat een start van het nieuwe jaar, zeg!
    Heb (eindelijk) es jullie reisavonturen bijgelezen! En wow! Jullie doen het toch maar...
    Geniet met volle teugen van elk avontuur!

Groetjes uit Parijs!
  2. Katrien Aas-Haug:
    2 januari 2010
    Lieve Olivier en vriendin, een korte nieuwjaarsgroet uit Horten in Noorwegen. terwijl jullie vertoeven in een heerlijke warmte, zitten we hier met een heel pak sneeuw en een bijtende koude wind: min 10 graden en dan begint het wel koud te worden. Tof om mee te kunnen volgen op jullie fantastisch avontuur: dit wordt onvergetelijk voor jullie. Onze Ole Greger heeft gisteren op de eerste nieuwjaarsdag een ijbad genomen met zijn vriend. Dit is het derde jaar dat zij dit samen doen. Daarna zijn ze de sauna ingedoken in onze kelder. geniet verder van al jullie avonturen en wij volgen mee. Groetjes van ons allen, okk van mijn ma en pa.
    Katrien
  3. tante paula:
    3 januari 2010
    Het ziet er daar hééél gezellig,suikerzoet, uit op Olivier's verjaardag!!!Ik vraag me af of jullie het hier nog zullen kunnen gewoon worden!
    Weeral alles wit buiten en koud; niets voor mij!Maar ja, ik kan er naar kijken en hoef niet buiten als ik geen goesting heb.
    Geniet van het zonnige, warme weer en tot een volgende zending!
    Tante Paula
  4. Hannes:
    4 januari 2010
    Hoihoi Oli, bedankt voor de leuke posts, leuk af en toe te horen hoe het met jullie gaat!
    'n gelukkig nieuwjaar en geniet van bolivie. Heleen vond dat het meest authentieke stukje zuid-amerika dat ze zag.. en ik hoop er ook nog es te geraken!
    Grtjes uit n suuuuperkoud maar mooi-witgesneeuwd leuven!
    Hannes