Quito, enkele impressies

5 oktober 2009 - Quito, Ecuador

Na drie dagjes Quito beginnen we de stad een beetje te kennen.  In het oude stadscentrum hebben we al vanalles bezocht; onder andere Palacio del Gobierno, waar we onze handen moesten ontsmetten en een mondmasker opzetten om de president niet te besmetten.  De rondleiding was interessant, maar de gidse ratelde en rende nogal door het paleis.  Ook hebben we lekker en goedkoop gegeten ($3,5 voor soep, hoofdgerecht met vruchtensap en een dessert) op een dakterras met een mooi uitzicht op de stad.  Alleen hadden we de lift niet gezien naar het restaurant en kwamen we via de keuken binnen tot groot jolijt van de opdiensters.

Vandaag was er een groot deel van het oude centrum verkeersvrij en was het gezellig ronddolen door de stad.  Veel fietsers gezien die profiteerden van de vrije straten, en de mountainbike hebben ze echt nodig want er zijn vele steile straatjes.  Verder ook genoten van verschillende folkloristische optredens, waar veel volk op komt kijken, zowel rijke Ecuadorianen mooi uitgedost als de arme indiaanse bevolking, met kindjes die schoenen poetsen of een ijsje komen vragen.

We hebben ook te voet de nieuwere wijk Mariscal bezocht met enkele marktjes.  Veel hippe trendy bars en restaurants waar je voor het geld van ons middageten in de oude stad hier nog geen drankje kunt krijgen.  Je komt er ook veel meer toeristen tegen dan in het oude stadsdeel.  Toch hebben we er genoten van een lekker avondmaal.

De volgende dagen staan er enkele uitstappen op het programma: Mitad del Mundo: een monument op de evenaar die de Fransen in de 18e eeuw hebben opgericht en een daguitstap naar de thermische bronnen van Papallacta om even tot rust te komen.

1. marijke:
    5 oktober 2009
    ik zal ook een regelmatige stalker zijn van jullie blog.
    succes!
    marijke
  2. Christophe:
    6 oktober 2009
    Leuke momenten daar zo rond de evenaar, hoor ik! Quito, Ecaudor. Een eerste land in jullie wereldtrip. Tss ik moet het doen met 'Ecuador' van Sash. Jullie hebben het prachtige weer meegenomen. België ruimt zijn kurkdroge zomer op en het houdt hier niet op met regenen. Gelukkig viel het weekend mee. Tijd dus om mijn broer te gaan helpen in Nevele met de verbouwingen. Het werk in Brussel is weer aangevat, en met de gebruikelijke stresspieken. Avondwerk!! Het Parlement zoekt nog zijn weg na de verkiezingen en iedereen loopt wat nerveus rond. Nieuwe bezems vegen anders, en vooral met minder geld. Overal moeten we besparen. Geen bloemen meer voor sommigen, de Royco-soepjes moeten bijna met rantsoenbonnen aangevraagd, lichten gaan uit op de middagpauze, de verwarming wordt niet aangezet. Snoeien alom. Gelukkig kan ik me af en toe met de schoonmaak bemoeien :-) Voor de rest gebeurt er niet veel in ons land. In Antwerpen vecht men om een brug of een tunnel, Club won nog eens van Anderlecht met 4-2 en... Bart is officieel Heistenaar geworden!
    Tot hier een update uit de Lage Landen, die hadden jullie toch eens graag hé!
    A la proxima, amigos!
  3. Elise:
    13 oktober 2009
    Hey!
    Ik heb via via ook jullie blog gekregen en zal af en toe wat lezen. Ben jaloers op jullie hoor!
    heel veel plezier gewenst ginder!